28. huhtikuuta 2015

Greetings from Saarenmaa

Päiväheinillä Rivendell (ehdottomasti mun lemppari hevosennimi täällä :p ), Kalle ja heppavalkea jonka nimeä en muista vielä..

Heippa täältä Saarenmaalta! Eilen aamulla heräsin Ontikalla taas siinä kasin aikoihin ja menin aamupalalle. Aamupäivä meni yleiseen oleiluun kavereiden kanssa ympäri majataloa, pakkaamiseen ja syömiseen. Yhdentoista aikoihin oli jälleen aika sanoa heipat ihanille kavereille, koiruuksille ja Ida-Virumaalle. En olisi todellakaan voinut uskoa silloin helmikuun lopulla kun ensimmäistä kertaa saavuin paikalle, miten ikävä sitä tuleekaan.. Saa nähdä tulenko enään koskaan käymään sielläpäinkään, mutta nyt oli aika jatkaa matkaa toisiin maisemiin. Tosiaan siinä yhdentoista aikoihin lähdettiin Marin ja cityboy Allun kanssa kohti Tallinnan bussiasemaa. Ajomatka meni tosi nopsaan ja oltiin hyvissä ajoin perillä, eikä edes eksytty matkalla! Kävin ostamassa lipun Kuressaaren bussiin ja hetki odoteltiin laiturilla ihanan pikkubussin saapumista. Kuski oli virolainen pappa, joka ei tainnut osata juurikaan englantia, mutta oli kovin iloinen kun osasin sanoa kiitos viroksi. :)

Myös bussimatka Tallinnasta Virstun satamaan, josta menimme lautalla Saarenmalle, meni ihmeellisen nopeasti. Koko matkahan kesti yhteensä sellaiset neljä tuntia. Kuressaaressa jäin pois bussista ja Jenni oli vastassa. Ajoimme Ratsukievariin, heitin tavarani ihanalle pikkumökille, joka on kotini täällä asuessani ja kiertelimme paikkoja jakaen samalla hevosille iltaheinät ja siirtäen muutaman pollen laitumelta toiselle. Kello taisi olla melkein yhdeksän kun illalla saavuin takaisin mökilleni. Purin vähän tavaroita, selasin nettiä ja kuuntelin musiikkia. Menin nukkumaan aika pian, sillä väsytti. Ensimmäisen yön nukuin melko katkonaisesti, sillä vettä tuli taivaalta aikalailla ja muutenkin en saa vieraassa paikassa ensimmäisinä öinä kunnolla unta. Tänne on ehkä tulossa jossakin vaiheessa toinen harjoittelija, jolloin jaan sitten mökin hänen kanssaan.

Mun pikkuinen hobitinkolo!

Tänään on ensimmäinen kokonainen päivä ja aloitin työt kahdeksalta hevosten ruokinnalla ja vesien laitolla, jonka jälkeen me ihmiset söimme aamupalan. Loppupäivä tähän asti ollaan pesty ja siivottu kesäterassia. Vieläkään se ei ole valmis, sillä tavaroita pitää vielä nostella pihalta takaisin paikoilleen. Pidettiin kuitenkin ruokataukoa ja itse olen tauolla edelleen ja kirjoittelen tätä postausta. Kohta sitten jatkamaan töitä ja myöhemmin tänään pitäisi päästä jo hevosen selkään. Saas nähdä millaisen hobusen saan ratsukseni ja mitä teemme. :) Mitäs muuta.. Huomisen ohjelmasta en tiedä vielä yhtään. Torstaina on kuuleman mukaan jonkinlaista vapun viettoa luvassa ja Krista ja Heidi Ontikalta tulevat tänne vierailemaan. Pystyn luultavasti postailemaan aika hyvin, sillä täällä toimii netti paljon paremmin kuin mitä tuolla idässä. Kuvat ovat edelleen laatua puhelinkuvat, sillä kamerasta en tällä hetkellä saa kuvia pois. Koittakaa kestää, saatte silti jonkinlaista kuvamateriaalia! Postausideoita saa yhä laittaa, toteutan niitä mielelläni mahdollisuuksien mukaan. :)
-Hanna

1. Olisipa upeaa olla töissä hevosten parissa ♥ Toivottavasti viihdyt! :)

-Siiri
    siirixo.blogspot.fi

1. Kiitos! Enköhän mä täällä hyvin viihdy kunhan kotiudun. :)

2. Voisitko tehdä jonkun hevosesittelypostauksen jossa on monien heppojen kuvia ja sit millasia ne on ratsastaaja myöskin hoitaa/taluttaa?

1. Voin tehdä, kunhan saan vaan enemmän kokomusta eri hevosista niin jotain mitä kertoa. :)